.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سند جامع پیشگیری از اعتیاد زنان در مازندران تهیه شد
ساری - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از تهیه سند جامع پیشگیری و کاهش اعتیاد بانوان در استان خبر داد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مریم جمشیدی ظهر دوشنبه در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد اظهار داشت: سند جامع پیشگیری و کاهش بار اعتیاد در زنان استان مازندران توسط بهزیستی مازندران تهیه شد.

وی با اشاره به اهمیت حضور زنان در خانواده و جامعه گفت: با توجه به اهمیت زنان در تربیت فرزندان و جامعه، سند جامع پیشگیری اعتیاد تدوین شد.

جمشیدی در بخش دیگر اجرای نمایشگاه پارپیرار در آذر ۹۴ را با هدف ایجاد فضای گسترده برای معرفی تولیدات خانواده‌های روستایی، صنایع‌دستی و نمایش جلوه زندگی روستایی مردم مازندران عنوان کرد که در تقویم نمایشگاهی مازندران ثبت و هرساله برگزار می‌شود.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران در ادامه این جلسه اظهار داشت: بر اساس نیازهای زنان در جامعه این نیازها باهمت اتاق فکر و کارشناسان شناسایی و پیشرفت های کشورهای دیگر در حوزه اعتیاد زنان احصاء و اعتیاد به‌صورت یکپارچه در نظر گرفته شد تا اصول علمی آن تعریف و هفت راهبرد تعیین شد تا در سال ۹۵ اجرایی شود.

رمضان علی گلچوبی بابیان این‌که دانش آموزان ترک تحصیل شده باید شناسایی و کارهای اجرایی در این زمینه انجام شود افزود: در حوزه دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری در نظر گرفته شود واحد درسی بانام مهارت‌های لازم در جهت پیشگیری اعتیاد در دانشگاه‌ها گنجانده شود تا از رشد روزافزون اعتیاد جلوگیری کنیم.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد اعتیاد در حوزه زنان افزایش داشته است و طبق آمار سازمان ملل فقط یک‌پنجم زنان از خدمات درمانی برخوردار هستند که مراکز درمانی مختص زنان باید تشکیل و رده‌های آموزشی و تربیتی در کنار این مراکز تشکیل شود.

گلچوبی با اشاره به وجود ۱۰ هزار درمانگر حوزه اعتیاد در استان گفت: از این ظرفیت باید به‌خوبی استفاده شود کاهش سن اعتیاد زنان، شروع اعتیاد با روان‌گردان‌ها و استفاده از قلیان و سیگار از عوامل خطرزای گرایش زنان به اعتیاد است که باید آگاه‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

علی‌اصغر میرزایی دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان در ادامه این جلسه بابیان این‌که سه هزارو ۷۰۰ زن معتاد به‌صورت غیررسمی و ۲۶۶ نفر بهبودیافته در کمپ بانوان وجود دارد ۴۰ درصد زنان بهبودیافته در کمپ مشغول به کارشده‌اند که ۲۸ نفر به‌صورت حرفه‌ای مشغول هستند و آمار دقیق در اسفندماه ۹۴ اعلام می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.